Welkom

Welkom op mijn Blog.
Hier kunnen jullie af en toe een update lezen van mijn leven in Santa Barbara, California.

Liefs,

Soof

vrijdag 7 januari 2011

Week 1

Hallo allemaal,

De eerste week in SB zit er bijna op en ik heb het nu al heel erg naar mijn zin.

Inmiddels ben ik verhuist naar een groot huis in downtown waar ik mijn eigen slaap- en badkamer heb.

De twee Nederlandse meisjes waar ik in mijn vorige blog over vertelde, wonen hier ook. Super gezellig dus. Hier was nog een kamer vrij dus dit heb ik in ieder geval voor de eerste maand. Daarna kan ik bepalen of ik hier wil blijven of niet.

Verder woont er nog een Koreaanse jongen (Choi) en een Zweeds meisje (vergeet constant haar naam dus gedoopt tot Ikea).
Omdat we thuis gewoon Nederlands kunnen praten onderling, doen we dat ook voor het meest als de Koreaan of Zweed er niet zijn. En dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
School begint volgende week dus wie weet wat er dan nog op mijn pad komt.

Vandaag hebben we ein-de-lijk een fiets gekocht. Dat was ook wel echt nodig want het lopen werd wat veel. Nu kan ik lekker alles op de fiets doen net als in Amsterdam :)

Je hebt hier ook wel openbaar vervoer maar dat is nog niet zo ontwikkeld als in Nederland. In State street (de hoofdstraat van downtown, die nogal lang is) gaat een groen treintje/busje op en neer. Ik noem het ‘ t muppet busje’ want daar stappen de meest gestoorde mensen in, aangezien het 25 cent is.

Het is de hele week al lekker buiten. Overdag heerlijk warm maar als de zon ondergaat koelt het wel snel af en gaan de truien weer aan. 

Van morgen tot woensdag ben ik vrij dus kan ik even goed uitrusten voor school begint.
Er komt toch nog best veel bij kijken en er moet veel geregeld worden. 

Vandaag heb ik definitief mijn vakken gekozen, wat een race tegen de klok was aangezien de hele school zich probeerde in te schrijven. Gelukkig heb ik alles kunnen kiezen wat ik graag wilde. En na een maand school ben ik op vrijdag alweer vrij zodat ik lekker een lang weekend heb.

Het wordt wel een zwaar semester qua studie denk ik, maar ik heb zin om weer te gaan studeren. 

Dat was weer even een kleine update voor vandaag. 

Tot snel!

Liefs,

Soof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten