Welkom

Welkom op mijn Blog.
Hier kunnen jullie af en toe een update lezen van mijn leven in Santa Barbara, California.

Liefs,

Soof

zondag 16 januari 2011

Sunny California

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer!

Tot nu toe krijg ik het nog goed voor elkaar om af en toe iets de schrijven gelukkig.

De afgelopen dagen heb ik even kunnen genieten van het lekkere weer in California.
De eerste dagen/week koelde het 's avonds nog wel erg af maar nu blijft het lekker.
Jammer is wel dat het vroeg donker wordt zodat we nog niet echt buiten kunnen eten omdat buiten ook eigenlijk geen verlichting is, net als in huis.

Even een fiets-update: lekke band nummer 3 heeft zicht gemeld. En nee, ik ben gelukkig nog steeds niet de sigaar maar Jaq heeft de tweede te pakken helaas.
Dus we zijn ook weer even naar onze nieuwe vriend Jim geweest waar we nu ongeveer kind aan huis zijn geworden.

Vrijdag hebben we onze eerste stranddag gehad. Tot een uur of 3/4 was het nog lekker en daarna zijn we naar huis gegaan.

Zaterdag eerst weer gesport en daarna naar de markt hier downtown. Helaas waren ze al bezig met opruimen toen we aankwamen maar ze hebben goede en lekkere dingen.
Natuurlijk niet zo veel en zo lekker als op de Noorder- en Westermarkt, maar toch!

Daarna zijn we de pier opgegaan waar het natuurlijk heel druk was met dit weer en in het weekend.
Maar het is er heel gezellig. Allemaal leuke restaurantjes waar je heerlijk vis kan eten (denk ik).
Tot nu toe hebben we dat nog niet gedaan maar dat komt nog wel.

Zondag (vandaag) ben ik in de ochtend even gaan sporten en hebben we gezellig met z'n allen geluncht.
We zijn de hele dag buiten geweest in de zon.

Zoals ik misschien eerder al heb verteld staat er in de tuin een citroenboom en een mandarijnboom.
Omdat de mandarijnboom een beetje vol werd zijn we maar eens wat gaan plukken en kwamen we terug met twee grote pannen vol. Dus daar hebben we voorlopig wel genoeg aan.

Een paar dagen terug is Megumi/Meg, een Japanner, hier gearriveerd. Zij moet van Margo (de huisbaas die er niet is) een beetje toezicht houden van wat hier allemaal gebeurt.
We baalde wel een beetje dat zij terug kwam uit Japan omdat we bang waren dat er nu constant een soort levende klikspaan rondloopt.
Maar na een paar dagen valt het toch wel mee. Ze is niet veel thuis omdat ze veel moet werken en op school is (gelukkig).
Toch is ze aardiger dan we dachten en wij doen ook maar gewoon aardig tegen haar en dat lijkt ze wel leuk te vinden, want ze vertelde dat ze het leuk vind dat wij er nu zijn omdat het wel wat saaier was daarvoor ;)
Dat hebben we dan toch weer goed gedaan dacht ik.

Morgen is de eerste dag op school. We moeten de hele week een vak volgen als introductie op het Amerikaanse onderwijssysteem en dat soort zaken.
Dat begint elke ochtend om 8 uur maar we zijn dan wel al rond een uur of 2 klaar geloof ik.

Volgend weekend ga ik naar LA met Jaq, Ger, Choi en vriendin.
Eergisteren in de avond wilde Choi ons iets vertellen zei hij. Dus we schrokken meteen al omdat hij keek alsof er iemand dood was. Een paar minuten lang wachten we vol smart en met bangen ogen wat hij ging vertellen. Uiteindelijk was het hoge woord eruit en zei hij dat hij met zijn vriendin had gesproken en dat ze het leuk vinden als we met hun mee gaan naar LA.
Natuurlijk helemaal opgelucht dat er niks ergs was en blij dat we naar LA gaan met z'n allen.

Nou ik ga maar eens beginnen met het klaar maken van de mandarijnensoep, jam, saus, salade, moes etc.

In Nederland is het niet zo lekker weer hoorde is, dus sterkte met alle regen iedereen!

Liefs,

Soof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten