Welkom

Welkom op mijn Blog.
Hier kunnen jullie af en toe een update lezen van mijn leven in Santa Barbara, California.

Liefs,

Soof

zondag 30 januari 2011

LA Trip + eerste schoolweek

Hallo allemaal,

Het duurde even maar daar ben ik weer.
Vorig weekend ben ik met Jaq, Ger, Choi en Haein naar LA geweest. En dat was echt super.
Choi had een auto gehuurd maar dat zorgde zaterdag ochtend even voor wat problemen.
Om 8 uur ging hij naar de verhuur om de auto op te halen. Kwart over 8 belde hij dat er wat aan de hand was maar dat hij zo snel mogelijk zou komen.
De auto die hij had gekregen was namelijk maar voor twee personen en we waren met 5. Dat ging dus echt niet werken.
Ongeveer drie kwartier later kwam hij thuis met de auto: een enorme zwarte Chevrolet, perfect!


We moesten nog even langs de verhuur om de GPS op te halen. Daar stond ook de auto buiten die we in eerste instantie meekregen: een Mustang met open dak. Maar goed dat ze nog een grotere hadden.

Iedereen gesetteld, GPS aan en onze trip naar LA kon beginnen.
Onze eerste stop was bij Santa Monica Beach. Het was prachtig weer dus daar hebben we een tijdje rond gelopen en genoten van de zon.

De pier 

Jaq, Choi, Ger en ik Santa Monica Beach 

We hadden een strak schema dus op naar de volgende stop: Korea Town.
Daar zijn we gezellig met z'n allen gaan lunchen. We hadden Koreaanse BBQ besteld en dat was echt heerlijk zoals je kan zien op de foto hieronder.


Met nieuwe energie en een buik die op ploffen stond zijn we naar Hollywood Boulevard gegaan.
Daar hebben we even tussen de gekkigheid gelopen en onze ogen uitgekeken.


Hollywood


Na Hollywood zijn we doorgereden naar Beverley Hills. Daar heb ik wel even mijn ogen uitgekeken. Een super mooie buurt met de grootste en mooiste huizen.

Rond een uur of 6 zijn we doorgereden naar een shoppingcenter waar we even naar een paar winkels zijn geweest en hebben gegeten bij The CheesecakeFactory. Ik had een steak besteld en die was echt heerlijk!


Om half 9 zijn we weg gegaan en wilde we naar een punt in LA waar je over de hele stad kan kijken.
Na 2 minuten rijden wilde we de GPS weer aan zetten omdat we niet precies wisten waar het was.
Maar dat ging helaas niet. De GPS had zichzelf geblokkeerd en we hadden dus een pincode nodig om hem weer aan te krijgen. Natuurlijk hadden we die niet gekregen van de verhuur omdat ze hadden gezegd dat hij maar 1 keer in de 2 dagen ingevoerd hoeft te worden. Mooi niet dus..
Choi probeerde met Avis in Santa Barbara te bellen maar die kwam er niet uit waarna ik het van hem overnam en bleek dat de baas van de verhuur al thuis was en de code niet bij de hand had.
We waren dus eigenlijk ten einde raad omdat we geen idee hadden waar we naartoe moesten.
Toen ben ik maar gaan bellen met de Avis centrale Amerika. Ik heb voor ongeveer 3 kwartier moeten lullen als brugman om de code te krijgen in verband met veiligheid, inbraak, gestolen auto's etc.
Maar na 3 kwartier gaf de mevrouw dan eindelijk de code. En hij deed het gelukkig!
We konden weer gaan maar omdat we inmiddels een uur verder waren, zouden we te laat komen op het punt om de stad te bekijken.
Dat was wel jammer dus zijn we als troost maar naar Yoghurtland gegaan.

Na Yoghurtland zijn Jaq, Choi en Haien nog even gaan karten op bij een aftands kartbaantje langs de snelweg. Rond half 12 zijn we naar huis gegaan en 2 uur waren we weer thuis.

Een geslaagde dag!

De rest van het weekend heb ik me een beetje voorbereid op de eerste schooldag. Wat spullen gekocht en het een en andere alvast doorgelezen.

Dinsdag had ik de eerste les Engels reading en Engels writing.
Het was super druk op campus en heel gezellig. Vorige week waren er namelijk alleen nog maar een paar internationale studenten en nu was de hele school er.
Tussen de twee lessen had ik een break van 3 uur dus kon ik lekker even genieten van de zon en om me heen kijken wat er allemaal gebeurde.

Het is op deze school niet vervelend om een paar uur tussen je lessen te hebben zoals je kan zien.

De eerste dag zat erop, dus lekker naar huis. Woensdag zou ik alleen in de avond les hebben.
Maar het was goed dat ik nog even de syllabus ging doorlezen want het bleek dat die les pas deze week begint.
Donderdag had ik de zelfde dag als dinsdag. Op dinsdag en donderdag begin ik om 8 uur dus dat was wel weer even wennen. Ik moet dan namelijk kwart over 7/half 8 weg.

Ik weet niet of ik al over de Finnen had verteld maar dat zijn nu vrienden waar ik het meest mee om ga.
Een jongen (Janne) en een meisje (Kristina) maar geen stel. Echt super aardig en kan heel erg met ze lachen. Ze wonen echt pal aan het strand bij de hoek waar iedereen surft en waar wedstrijden worden gehouden. Super leuk dus!

Volgende week of over 2 weken gaan Kristina en ik denk ik beginnen met surfen, als het water wat warmer is. Dus ben benieuwd.

Gister hebben we nog even gewinkeld en vandaag zijn we gaan lunchen bij de Sandbar en ook nog even naar wat winkels geweest. De Sandbar is een super leuk restaurant/bar waar je heerlijk Mexicaans kan eten. Maar ook wedstrijden kan kijken. Daar gaan we dus ook the Superbowl volgen.

School is nog maar net begonnen maar we zijn al plannen aan het maken voor Springbreak! En dat wordt waarschijnlijk Florida maar waar precies zijn we nog niet uit.

Morgen moet ik de hele dag mijn huiswerk gaan doen en dinsdag weer naar school.

Dit was het weer even voor nu.

Tot snel!

Liefs,

Soof


P.s. Hier onder kan je een reactie plaatsen als je dat leuk vind :)













2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk weer allemaal soof! Het klinkt tot nu toe nog als een grote vakantie!
    Maar goed, misschien dat daar nu verandering in komt aangezien je op school bent begonnen...
    Veel plezier lieve soof, ik mis je hier in nl, maar jij mist hier, aan deze kou en lelijkheid, helemaal niks!

    Ik spreek je snel weer!

    Xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja een beetje wel he? Nou geen zorgen ik moet ook studeren ;)
    Tot snel Lennie!

    BeantwoordenVerwijderen