Welkom

Welkom op mijn Blog.
Hier kunnen jullie af en toe een update lezen van mijn leven in Santa Barbara, California.

Liefs,

Soof

maandag 25 april 2011

Excusez-moi

Hallo allemaal,

het blijft toch iets lastiger voor me om dit bij te houden dan ik dacht. We zijn inmiddels alweer bijna 2 maanden verder. Dus hiervoor mijn welgemeende excuses! Maar we kunnen het ook van de zonnige kant bekijken. Blijkbaar is het hier te leuk en heb ik het te druk om achter mijn laptop te duiken en aan het schrijven te slaan. Maar nu is de tijd toch wel gekomen om al mijn belevenissen van de afgelopen weken aan elkaar te brijen in een nieuw verhaal. Omdat het waarschijnlijk zo’n lang verhaal wordt wat niet in een keer te lezen is zal ik hem in tweeën splitsen.
Laat ik beginnen met een kleine update van school en het dagelijkse leven. Natuurlijk gaat school nog steeds heel goed en mijn grades zijn nog hetzelfde. Dus ik zal het semester vast goed afsluiten. De laatste schoolmaand is (helaas) aangebroken dus het wordt nu wel heel druk met finals, presentaties en verslagen. Gelukkig staan er nog veel leuke dingen op het programma waar ik naar uit kan kijken. Maar daar kom ik straks bij terecht. 
Ik woon nog steeds in het prachtige groene Olive House. Maar er zijn wel wat veranderingen geweest (gelukkig). We hebben inmiddels een nieuwe huiseigenaar, Max, want Margo heeft het huis een paar weken terug verkocht. Gelukkig kunnen we blijven totdat het semester voorbij is, zodat we niet hals over kop nog moeten verhuizen. Maar wat een gedoe en gezeur is er geweest, wat ik jullie zal besparen!
Dan mijn fiets. Zoals jullie misschien nog kunnen herinneren van het begin hadden Ger en Jaq altijd gedonder met hun fietsen en was in de geluksvogel zonder problemen. Tot op een zekere avond een paar weken terug. Ik was met een paar vrienden op het strand gaan BBQ-en en ik had mijn fiets geparkeerd tegenover Kristina's appartement, aan de boulevard.

Na een hele gezellige en lange avond wilde ik naar huis fietsen maar er zat vrij weinig beweging in mijn achterwiel. Dus fiets naar binnen en maar met de taxi naar huis gegaan. De volgende dag bleek het nog erger dan we dachten die avond. Iemand heeft waarschijnlijk even lekker staan trappen tegen mijn wiel. Vast een zwerver of gangmemeber (Ja gangmember.. daar ben ik sinds kort achter. Er schijnen hier heel veel gangs te zitten in het onschuldig lijkende Santa Barbara.) Omdat een nieuw wiel net zo duur was als een nieuwe fiets heb ik Choi's fiets over gekocht aangezien hij die week terug naar Korea zou gaan en graag van zijn fiets afwilde. En hij rijdt als een trein hoor! 
Halverwege het semester had ik Spring Break. Van 23 maart tot 5 april, lekker lang dus. Kristina en ik hadden allemaal wilde plannen die uiteindelijk niet door zijn gegaan. Maar we hebben de beste Spring Break gehad die we maar konden wensen. 
Janne was voor een week naar New York en dus hadden we zijn auto tot onze beschikking. Ideaal dus voor een California roadtrip. Het feest begon dinsdag de 26e. Kristina was al in LA omdat ze haar vriend naar het vliegveld had gebracht, die weer terug naar Finland ging. Ik heb dus de trein genomen, wat ongeveer 2,5 uur is, en dat was prachtig een prachtige reis. 
Onze eerste stop na LA was Huntington Beach. We kwamen in de middag aan dus konden nog een paar uur genieten van het heerlijke strand. Voor de verandering zijn we in de avond lekker sushi gaan eten en daarna terug naar het hotel gegaan. Met verse aardbijen van de markt en een wijntje was de eerste dag een perfecte start van de week. Omdat we Huntington zo leuk vonden zijn we de volgende dag nog tot een uur of 5 gebleven en toen gaan rijden naar onze eindbestemming: San Diego.
We hebben nog een tussenstop gemaakt in Newport Beach, wat heel leuk was om gezien te hebben. Eenmaal in ons hotel in San Diego aangekomen zijn we ons klaar gaan maken voor het uitgaan. Voordat we opgehaald werden door het busje van het hotel, gingen we nog even Zach's hotelbar in. Zach is een oude, grote en dikke man die zichzelf uncle Zach noemt. Dus je kan begrijpen dat we ons kapot hebben gelachen daar. Na een uurtje werden we opgehaald en kon het feest beginnen. We belandde in de meest populaire bar van San Diego en dat was ook wel te merken. Leuke mensen, goede muziek en een leuke sfeer.  Na het sluiten van de bar zijn we nog naar een after-party in het Hard Rock Hotel gegaan wat ook geweldig was. Kortom: een geslaagde avond. Voor de volgende dag stond het strand op het programma. We konden niet meer in hetzelfde hotel blijven, dus uitgecheckt en op naar Mission Beach. Hier hebben we de hele dag aan het strand gelegen. Muziekje erbij, dolfijnen spotten die in de golfen aan het spelen zijn en relaxen maar. Omdat we nog geen slaapplaats hadden, gingen we maar even naar Starbucks om het volgende hotel te boeken. Eenmaal bij het hotel aangekomen waren we best moe van de hele dag niks doen dus zijn we nog even bij het zwembad gaan hangen en daarna toch maar even naar Downtown San Diego gegaan. Hier hebben we nog even gegeten en zijn daarna weer terug naar het hotel gegaan. Ook de volgende dag stond strand op het programma want het was immers vakantie. Maar nu was het Pacific Beach. Net als Mission Beach een prachtig strand en het was weer een heerlijke dag. Na het strand zijn we weer even naar Starbucks gegaan om onze volgende stop uit te zoeken en een hotel te boeken. Het werd Ensinatas, een klein stadje weer in de richting van Los Angeles. Voordat we hier heen reden hebben we nog een stop gemaakt in La Jolla om de zonsondergang te bewonderen. Dat was echt heel, heel erg mooi. Ik heb nog nooit in mijn leven zo’n mooie zonsondergang gezien als daar. Eenmaal aangekomen in Ensinatas, even naar Seven Eleven en door naar het hotel. Ook hier hebben bij het zwembad gehangen totdat we eruit gestuurd werden omdat mensen toch wel wilde gaan slapen. Dus dat hebben wij toen ook maar gedaan. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken om heel langzaam weer terug naar Santa Barbara te rijden. Omdat we rustig aan konden doen hebben we nog een paar stops gemaakt in onder andere San Clemente, Laguna Beach and Long Beach. In totaal dus heel wat steden die we kunnen afstrepen van ons lijstje. Voor we het wisten waren we weer terug in Santa Barbara, rond een uur of 9. We reden eerst langs mijn huis waar me een aangename verassing stond op te wachten: geen elektriciteit. De schat van een Margo had onaangekondigd het stroom afgesloten, heel attent dus.. Het was al twee dagen gaande en blijkbaar nog steeds niet opgelost. Om een lang verhaal kort te maken heb ik maar wat extra spullen gepakt en ben ik met Kristina meegegaan naar haar huis om de week toch nog goed af te sluiten. Want het was echt geweldig. Lekker gerelaxt, genoten en vooral heel veel gelachen. Een perfecte vakantie dus! 
Het volgende verhaal van San Francisco en pap en mam in Santa Barbara volgt heel snel. Ik beloof het! 
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen bijpraten. Helaas kon ik maar 1 foto toevoegen omdat het internet heel langzaam is en het uploaden van grote bestanden niet lukt. Voor meer foto's kan je kijken op mijn Facebook. En als je dat niet hebt dat is er vast wel iemand in de buurt die ze kan laten zien. Zo niet, dan hoor ik het wel!

Veel liefs,

Soof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten