Welkom

Welkom op mijn Blog.
Hier kunnen jullie af en toe een update lezen van mijn leven in Santa Barbara, California.

Liefs,

Soof

dinsdag 8 maart 2011

2 maanden in Santa Barbara

Hallo allemaal,

Inmiddels zit ik nu twee maanden in Santa Barbara en het bevalt gelukkig nog allemaal heel goed.
Na een dag op school zit ik nog even lekker vol in de zon dit nieuwe verhaal te schrijven.
Niet om jullie jaloers te maken hoor, want ik hoorde dat het al lekkerder wordt in Nederland en dat de zon ook daar zijn best doet. Maar de temperaturen liggen hier natuurlijk wel wat hoger haha.

Ongeveer twee weken terug ben ik dus naar Missouri geweest voor het weekend. De vluchten verliepen wat chaotisch maar uiteindelijk is alles goed gekomen. De eerste vlucht was zo vertraagd dat ze hem maar geschrapt hadden. Ik wilde inchecken bij de machine toen ik daar achter kwam. Of ik een keuze wilde maken uit de volgende opties: de volgende dag in de ochtend of avond beide via Philadelphia. Natuurlijk helemaal in paniek want dat was toch niet helemaal mijn plan. Na even gesproken te hebben met een baliemedewerkster had ze me op een andere vlucht gezet die een half uur later ging waardoor ik mijn connexion flight toch nog zou halen, gelukkig. Ik had een tussenlanding in Denver waar alles vlekkeloos verliep. Eenmaal aangekomen was het kei hard aan het sneeuwen wat echt heel leuk was. Ik landde op tijd en daarna moesten we nog een kleine twee uur in de auto naar Rolla.
We hebben een leuk weekend gehad en lekker gerelaxt. Echt een wereld van verschil vergeleken met California maar leuk om gezien te hebben. Op de terugweg had mijn vlucht van St. Louis naar Denver ook veel vertraging waardoor ik mijn volgende zou missen. We landde om 9.13 en om 9.23 zou de Gate al sluiten. Omdat er te weinig ruimte was in de cabine zelf, hadden ze mijn koffer weer in het ruim gestopt. De grote vraag was dus of ze hem op de bagageband zouden doen (zoals op de heenweg) of in de slurf. Gelukkig het laatste. Denver is een groot vliegveld dus ik had ook nog eens de mazzel dat we op C89 landde en de volgende vlucht vanaf C90 vertrok, schuin aan de overkant.
Dus ik rende alvast naar de balie om te vragen of ze mijn ticket niet weg wilde geven, dat ik er was maar nog op mijn bagage moest wachten. Na drie keer op en neer rennen van de een naar de andere Gate, ging dan eindelijk het luik open. Ik rende er naar toe, trok mijn koffer eruit en rende weer naar de andere kant, stipt om 9.23. Gelukkig kon in de tocht naar huis vervolgen..
Zondag avond laat landde ik weer op Santa Barbara Airport. Het leek wel of ik uit een busje stapte want toen de deuren open gingen, stonden de koffers al klaar naast het vliegtuig. Niks geen bagageband of iets. Gewoon je koffer zoeken en door een hekje naar buiten waar je direct het parkeerterrein oploopt.
Het was het eerste weekend dat ik een paar dagen weg was. Toen ik de volgende ochtend naar de supermarkt ging voor wat boodschappen, dacht ik: aah ik ben weer thuis!

Dinsdag moest ik gewoon weer naar school en was het over met de pret. Het gaat nog steeds goed en vandaag heb ik weer een A terug gekregen voor een essay. Dus hopen dat ik het vol kan houden.

Het huis waar ik nu woon wordt waarschijnlijk volgende week verkocht. Daardoor hebben we wel wat gedoe gehad afgelopen weken. Elke dag zei onze huisbaar weer iets anders dus het was nogal onzeker en verwarrend. We dachten dat we er heel snel uit moesten maar dat is gelukkig niet zo. Hopelijk kunnen we tot juni blijven, dus totdat het semester voorbij is. Maar dat moeten we dus nog maar afwachten. Gister is er een grote inspectie geweest en zijn ze nogal wat dingen tegen gekomen. Onder andere met het heating system van het huis. Om een lang verhaal kort te maken zitten we nu zonder verwarming en warm water. De gasman is gister langs geweest om alles af te sluiten omdat we anders 'gevaar liepen.' Vandaag zou weer iemand anders langs komen om het te repareren maar dat is tot op heden nog niet gebeurt dus ik denk dat het morgen ochtend wordt. Echt overleven dus in Santa Barbara haha. Gelukkig ben ik lid van de gym en kan ik daar morgen ochtend lekker een warme douche nemen na het sporten. Zo blijf je tenminste bezig..

Afgelopen weekend vonden we (Jaqueline, Gerlinde en ik) het wel weer eens tijd worden voor een uitstapje. Het was lekker weer dus dachten we: laten we naar het National Forest gaan in Santa Barbara. We hadden het een en ander opgezocht en natuurlijk ook het adres. Het begin van het park zou in Goleta zijn wat 25 minuten met de bus is vanaf hier. Dus wij bepakt en bezakt de bus in op naar Goleta.
Eenmaal aangekomen wisten we niet precies welke kant we op moesten lopen maar uiteindelijk zagen we een bordje: Headquarters National Forest. Niet helemaal wat we zochten maar in ieder geval iets met een teken van het park. Dus wij zoeken, en zoeken.. maar nergens een forest te bekennen. Na nog even rondgedwaald te hebben in de buurt bleek dus inderdaad dat we het adres van het hoofdkwartier hadden gevonden. We hadden geen flauw idee waar we daadwerkelijk moesten zijn. Waarschijnlijk ergens de bergen in en een paar uur met de auto. Die kunnen we dus nog niet afvinken van ons lijstje.


Maar om toch nog een leuke dag te hebben besloten we maar naar wat winkeltjes te gaan en de Kmart.
De eerste winkel waar we in gingen was een klein Chinees etenswinkeltje dus dat vonden we wel even leuk om te zien. Na een tijdje rondlopen zagen we opeens tussen al die Chinese producten een fles fritessaus staan met een bitterbal erop, en de tekst 'verbeterd receptuur.' Nou onze monden vielen natuurlijk open van verbazing!


Nog helemaal verbaasd liepen we verder door de winkel toen ik opeens begon te gillen. De andere kwamen aangerend en vroegen wat er was. Het enige wat ik kon uitbrengen was 'drop!' Mijn dag kon natuurlijk niet meer stuk. Echte ouderwetse topdrop.


Zo vielen we van de ene in de andere verbazing. Op een gegeven moment kwamen zelfs de hagelslag, pannenkoekenmix, stroopwafels, speculaas en ontbijtkoek tevoorschijn.

                                                                       7.50 voor vlokken..


We hebben weet ik niet hoelang in die winkel gespendeerd en natuurlijk veel lol gehad. Ik heb me kunnen inhouden en liep alleen de winkel uit met twee rolletjes drop. Want dat mis ik dan toch best wel.
Zo hadden we van een tegenvaller toch weer een leuke dag gemaakt. 

Vanaf vandaag wordt het weer beter en kan langzaam de zomer beginnen denk ik. Morgen ga ik dan ook lekker met een paar vriendinnen naar het strand. Huiswerk maken in de zon, beter kan haast niet!

Dit weekend is Choi's laatste weekend in Santa Barbara. Hij gaat terug naar Korea helaas. Voor hem in de plaats is Haein hier komen wonen wat super gezellig is. Omdat het zijn laatste weekend is proberen we nog even een dagje LA te plannen aankomende zaterdag. Dat zou nog wel even leuk zijn als afscheid.

Over vier weken komen papa en mama al hier heen! Ik heb echt super veel zin om ze weer te zien na (dan) drie maanden. Een paar dagen terug had ik mijn eerste 'heimweedag.' Ik miste familie en vrienden en wilde even een dagje thuis zijn. Dat schijnt meestal na twee maanden te komen, en in mijn geval dus ook. Gelukkig was het maar een dag en voel ik me nu weer prima en geniet natuurlijk volop!
Maar eerst hebben we over ongeveer twee weken lekker Springbreak. Ik heb dan vakantie vanaf 24 maart t/m 4 april. Dus nog extra lang omdat ik maandag en vrijdag geen lessen heb.

Nou ik ga even water koken om vervolgens de afwas te doen met een beetje heet water haha. Net de camping dus!

Ik hoop dat bij jullie allemaal de zon schijnt en alles goed gaat. Niet iedereen die dit leest zit natuurlijk in Nederland. Zoals ik eerder al zei: reacties zijn altijd welkom!

Tot snel!

Veel liefs,

Soof

                                                     Een van de beste Iced Lattes! Mmmm

1 opmerking:

  1. hee Sophie!

    Ik kijk soms op je blog maar er komt weinig nieuws bij. Hopelijk omdat je het veel te druk hebt met fijne dingen. liefs Lieve

    BeantwoordenVerwijderen